Site icon Corcodus.ro

Sfaturi SEO pentru optimizarea unui articol de blog

Initial am avut o idee de infografic. Apoi, scriind ideile principale sub forma de sfaturi SEO, am observat ca ceea ce eu doream sa foe o lista a capatat forma unui intreg articol. Asa ca iata:

Sfaturi SEO pentru bloguri

De ce „articol de blog”? Pentru ca suna bine. Glumesc! Pentru ca e o lume mai aparte, in care e nevoie sa coordonezi ideile, cu optimizarea, subiectul cu interesul cititorului, noutatile cu ce exista deja pe acel subiect pe blogul tau. Spor la optimizat!

SEO incepe de la concept

Ideea articolului trebuie sa fie in asa fel construita, incat elementele SEO sa nu para puse acolo la intamplare. Cand scrii un articol, gandeste-te la ce fraze vrei sa evidentiezi, la ce expresii iti vor fi de ajutor, si cum poti imparti articolul in paragrafe, pentru lizibilitate. Ia in calcul si faptul ca ai nevoie de 3-4% repetitie a cuvintelor cheie. Un minim de 350 de cuvinte te va ajuta sa nu ai doar incercari disperate de a optimiza un text, ci si informatie consistenta.

 

Puncte cheie

Punctele cheie sunt:  titlul, URL-ul, imaginile si textul in sine – formatare si claritate. In toate acestea trebuie sa se regaseasca cuvintele-cheie (expresia-cheie) aleasa pentru acest articol:

 

Titlul & URL-ul

Acestea doua merg mana in mana. Desi Google recomanda titlurile scurte (prin limitarea spatiului de afisare al unui titlu in cautari, Google e chiar insistent), un titlu scurt de 4-6 cuvinte iti ajuta cititorii sa afle rapid si elegant daca articolul e de interes pentru ei sau nu. URL-ul, ca sa fie util dpdv SEO, trebuie sa contina acelasi text ca si titlul, minus cuvintele de legatura. Atentie la expresia-cheie, ea e bine sa fie acolo integral, sau pluginuri precum Yoast o sa planga neconsolate. Si veti avea buline care nu sunt verzi. #firstworldproblems 😀

 

Cuvintele cheie

Cuvintele-cheie nu sunt ceva matra ritualica mistica. Ele sunt expresii (pentru ca e teribil de greu sa optimizezi pentru, si sa castigi locul 1 in Google pentru cuvinte simple. Nu imposibil, dar greu!) care deschid dialogul. Dialog care incepe in casuta de cautare Google. Deci de acolo vei incepe si tu. Ce cauta un om pentru a gasi potentialul tau articol? Cum te poti pune cel mai bine in pielea vizitatorului tau? Cunoaste-l, si vei afla raspunsul. Cuvintele cheie deschid un dialog, nu forteaza o vizita. Nu minti cand le alegi, selecteaza-le pentru a implini o nevoie. Si asa vei castiga un cititor fericit.

 

Daca aveti intrebari, idei sau alte precizari, va astept cu drag in sectiunea de comentarii. 🙂

Exit mobile version